Härlig fredag!

Stora städdagen! Perfekt att städa på fredagar så det är fint till helgen. Brukar även köpa en bukett rosor eller tulpaner på fredagar, men det skippar vi idag. Fick nog av att vara ute i snöhelvetet igår. Skidor till vagnen hade varit bra igår!

Ebba verkar dock gilla snön. När vi kämpade oss över snövallar och oplogade gångbanor sov hon djupt, men när vi gick på fint plogade och sandade vägar vaknade hon och gnällde... Suck.
 
Ikväll kommer Kalles bästis med flickvän hit. De tar med sig pizza och vi står för rödvinet. Blir nog en mysig fredagkväll! Får damma av engelskan bara, för det blir en kväll på engelska...

Ebba somnade i babysittern när jag dammsög, hennes favoritljud (tyvärr...). Jag lyfte över henne till vår säng så där sover hon gott nu. Jag ska fortsätta med skurningen och sen ska jag baka en kladdkaka med kolasås och marschmallows. Kan väl inte bli annat än gott?
1 pappsi:

skriven

Kul att hon sover när du dammsuger. Min fredag var likadan. Dammsugit och skurat, Willys, systemet och lagat middag till Mor, Petter och Carmen. Undra på att man har träningsvärk idag?

2 mamma:

skriven

Ni är då för duktiga, du och pappsi!
Det är så underbart skönt att komma hem på fredan till ett välstädat hem!

Kommentera här: